Ranskalainen ANJ vaatii kaikkia lisensoituja kasinotoimijoita julkaisemaan budjettinsa tarkistettavaksi vuosittain. Tämän vuoden löydöksiin sisältyi 11 % tuleva kasvu markkinointibudjetteihin. Tämä sisältää erilaisia bonuksia ja muita markkinointiin käytettäviä asioita.

ANJ haluaa ehkäistä uhkapelaamisen aiheuttamia haittavaikutuksia, ja pelkää markkinnoinnin kasvun lisäävän esimerkiksi alaikäisten uhkapelaamista ja johtavan uusiin ongelmiin. Tämän vuoksi se on vaatinut muutoksia neljän suurimman toimijan budjetteihin, jotta ongelmaa ei pääsisi syntymään.

Uhkapelaamisen budjetit noudattavat ennalta asetettuja kaavoja, ja suuri muutos markkinointiin kiinnitti sääntelyviranomaisten huomion. ANJ ei halua rikkoa tämänhetkistä järjestelmää liian suurilla muutoksilla, joten paluu lähemmäs aikaisempaa budjettiasetelmaan on toivottavaa heidän kannaltaan.

ANJ:n oman raportoinnin mukaan kaikki lisensoidut kasinotoimijat ja nettikasinot ovat kuitenkin noudattaneet muita säännöksiä kuuliaisesti, eikä suurempia ongelmia ole päässyt syntymään. Kasinot eivät esimerkiksi saa tehdä yhteistyötä internet-vaikuttajien kanssa, joiden yleisössä on liikaa alaikäisiä.

Nämä muutokset ja budjettivaatimukset ovat osa Ranskan erittäin tiukkaa sääntelyä, jonka tarkoituksena on rajoittaa ja hallita uhkapelaamista mahdollisimman tehokkaasti ympäri valtiota.

Muita kasinoalan uutisia